Ja poznałem Arnolda oglądając Terminatora na TVP 1 a pierwszym który przypadł mi z nim do gustu był Predator. Po obejrzeniu Predatora polubiłem Schwarzeneggera i zacząłem oglądać wszystkie filmy akcji w jakich tylko brał udział. A jak z wami było ?
Pierwszy raz (chyba) go widziałem, w dawno temu w telewizji we fragmencie Terminatora, ale jeszcze go nie kojarzyłem
OK, dzięki. Ja też go za bardzo nie kojarzyłem oglądając Terminatora. Schwarzeneggerem zainteresowałem się dopiero po obejrzeniu Predatora.
W 71 obejrzalem nie chcacy Herkulesa w NY.Wtedy nie sadzilem ,ze bedzie z niego cos wiecej niz tylko kulturysta.
Terminator 1. Bardzo, bardzo udana kreacja.
Później był Conan Barbarzyńca, Predator, Jack Kaktus i reszta, ale to Terminator 1 zrobił na mnie największe wrażenie.
Pierwszy raz zobaczyłem go w Predatorze. Oglądałem ten film jak dzieciak i nabawiłem się małej traumy. Po nocach mi się śniła paskudna morda Predziego i wypatroszeni panowie na drzewie. Brr!!
Terminator 2 -na poczatku tylko te czesc lubilem
Terminator
Gliniarz w przedszkolu
Prawdziwe klamstwa
Komando chyba dwa lata temu po raz pierwszy widzialem
Predator tez nie dawno widzialem po raz pierwszy
Innych doklladnie nie pamietam
U mnie zaczęło się od "Terminatora 3". Pamiętam, że na premierę filmu trafiłem całkiem przypadkowo. Potem była dwójka i całkowita fascynacja Arnoldem. Natomiast największe wrażenie wywarł na mnie w pierwszym "Terminatorze".
Po raz pierwszy Arnolda poznałem w filmie ''Herkules w Nowym Jorku''. Potem ''Terminator'', ''Bliźniacy'' itd.
Miałem to szczęście, że szybko go poznałem. Z dwóch pierwszych pirackich kaset Vhs zakupionych z
targu w 1988 roku miała nagrane filmy , na pierwszej "Rambo 1-2" , a na drugiej "Rambo 3" i właśnie "Commando" z Arnoldem :)
Potem wypożyczyłem w 1989r Predatora, który mnie oczarował oraz Terminatora - pod chwytliwym tytułem
Elektroniczny morderca :)
Na satelicie w międzyczasie zobaczyłem Conana barbarzyńce po niemiecku.
W 1990r kolega pożyczył mi Pamięć absolutną, a w 1991 ojciec z pracy pożyczył od swojego znajomego Terminatora 2,
który wałkowałem przez kilka dni :)
pamiętam elektronicznego mordercę:) też miałem kasetę pod tym tytułem z targu. na satelicie T2 oglądałem. Gazety klamały że niemcy puszczą na PRO7 T2 o 2.00 a ja majac ok 15 lat czekalem na niego, ale się nie pojawił:(. Wtedy za to obejrzałem zaginionego w akcji z Chuckiem:)
Pamiętasz jeszcze jakie filmy widziałeś na niemieckiej satelicie w tamtych czasach oprócz ,,Conana Barbarzyńce ,, ?
Chodziłem do kuzyna w latach 1984-1989, bo on na osiedlu miał satelitę, a ja dopiero od 1989.
Wiele oglądało się wtedy filmów niemieckojęzycznych czy anglojęzycznych nie wiedząc co
mówią domyślając się. Ale czasem potem szło się te filmy wypożyczyć.
U siebie rzadziej oglądałem filmy z satelity nie w jezyku polskim. Ale pamiętam RTL, PRO7, SAT itp
jak już to były jakieś filmy karate czy akcji, do tego większość, które wcześniej znałem w języku polskim.
Co mogłem wtedy widzieć z okresie 1984-1992 po niemiecku lub angielsku ?
Dirty Dancing, Kobra, Bez odwrotu, Lody na patyku 1-6, serial knight rider,
Indiana Jones i ostatnia krucjata, ET itp
Ale unikałem tego i preferowałem filmy z bazarów, wypożyczalni, żebym wiedział co mówią :)
Ok ,dzięki za wyjaśnienie .Ja w latach 1983 -1992 mieszkałem w Poznaniu ,w bloku i tam też mieliśmy kablówkę a raczej satelitę i takie programy które właśnie wymieniłeś typu RTL ,PRO7 ,Sat ,Vox ,Eurosport itp .Oglądałem je często ale głównie bajki /kreskówki /filmy animowane przeważnie rano tak o 8 .00 Filmów w tamtym okresie za dużo nie widziałem ale pamiętam że na Pro 7 to leciały na pewno ,,Edward Nożycoreki i ,,Powrót Batmana .Dopiero filmy dla dorosłych zaczołem oglądać jak przeprowadziłem się na Wieś do Babci i Cioci w 1993 roku .Kuzyn miał Video a jego kumpel pełno po przegrywanych filmów z wypożyczalni kaset VHS oraz po nagrywanych z telewizji na VHS .Kurde to były czasy !!!
Zobacz sobie ten film "Kung Fury" z 2015 30 minutowy, który jest hołdem dla filmów z lat 80'
Tu masz wersje z lektorem.
http://www.filmweb.pl/news/COMIC-CON+2015%3A+B%C4%99dzie+ci%C4%85g+dalszy+%22Kun g+Fury%22-112398
W takim razie polecam Tobie kultowe filmy z lat 80' i początku lat 90',
które mocno poprawiają humor :)
Może coś z tego nie widziałeś:
Evil dead 2 1987
Armia ciemności 1993 (Evil dead 3)
Powrót żywych trupów 1985
Martwica mózgu 1992
Breakfast Club 1985 (Klub winowajców)
Ferris Bueller's Day Off 1986 (Wolny dzień Ferrisa Buellera)
W stylu lat 80' jest też owy film Turbo Kid 2015
Jestem zdziwiony, że nie widziałeś ich. Pozycje wręcz obowiązkowe dla
fana filmów lat 80' i wysoko cenione zwłaszcza patrząc na to,
że komedie czy horrory są przeważnie nisko oceniane.
Najwyższe ocenianym gatunkiem filmowym są dramaty.
A przy tych filmach jeszcze, że zobaczysz świetny klimat, kultowe teksty, muzykę elektroniczną retro to jeszcze się uśmiejesz :)
Oceny na imdb tych filmów :
Evil dead 2 1987 - imdb 7,8
Armia ciemności 1993 (Evil dead 3) - imdb 7,6
Powrót żywych trupów 1985 imdb 7,3
Martwica mózgu 1992 imdb 7,6
Breakfast Club 1985 imdb 7,9
Ferris Bueller's Day Off 1986 imdb 7,9
Turbo kid 2015 imdb 6,7 tu wiadomo w tych czasach gorszy poziom,
ale film jest robiony dla fanów lat 80'
Tu masz recenzje Turbo KId 2015. Aż dziwne, że twórcy nawiązali do tylu filmów puszczając oko.
http://filmoznawcy.ug.edu.pl/?p=1503
Tomek, King Fury jest świetne. To ma tylko 30 minut ale idealnie pokazuje filmy z lat 80tych. Sposób nagrania ta groteska i kicz. Nawet David Hassalhoff zaśpiewał motyw przewodni do filmu. Czuć ten niepowtarzalny klimat chociaż przez chwilę.
To muszę to koniecznie Kasiu obejrzeć ,chociaż widziałem zwiastun i mi jakość nie zachęcił .Wole o kinie akcji lat 80 jakieś pisemne artykuły np ten co dałaś o kasetach video ,że zrobiły bardzo dużo do obalenia komuny w Polsce .
Też widziałem w Erze VHS ,,Prawdziwe Kłamstwa ,, z Arnim na VHS .Rzeczywiście ,film był znakomity ,seans jak najbardziej udany xD
Zgadza się .A Sylwka jakim filmem poznałaś ? Ja obejrzałem ,,Rocky ,, w połowie lat 90 na TVP1 ,świetny był !
Miałam daleko do kina, ale mieliśmy odtwarzacz vhs i widziałam. A potem w tv zaczęli często puszczać.
No i gitara :)
Ja teraz mam taka manię że wpisuję nazwisko aktora i szukam filmu na którym byłem w kinie :)
Mój pierwszy kinowy film z Bogusławem Lindą to Sara :)
Najpierw był oczywiście Komando. miałem chyba wtedy 9 lat i oglądałem ten film na video ok. 2x dziennie. Potem chyba widziałem terminatora1, Conana, itd...
Predator, T1 oraz T2 to moim zdaniem najlepsze filmy z Arnim,
a więc te zobaczone przeze mnie już na samym początku.