Oto moja lista:
1. Scanners ("Skanersi" aka "Telepaci") - 9/10
Oryginalny (jak każdy film tego reżysera), klimat, muzyka, akcja, napięcie, efekty specjalne, scenariusz, aktorstwo (gł. Ironside i niezła rola S. Lack`a i P. McGoohan`a ).
2. The Brood ("Pomiot" aka "Potomstwo") - 9/10
Oryginalny, klimat, groza w kilku scenach, napięcie, muzyka, scenariusz, efekty specjalne, skłania do przemyśleń, aktorstwo(O. Reed, S. Eggar, A. Hindle).
3. Videodrome - 9/10
Oryginalny, efekty specjalne, ciężki klimat, napięcie, scenariusz, skłania do przemyśleń, muzyka, aktorstwo (J. Woods).
4. History of violence ("Historia przemocy") - 9/10
Napięcie, akcja, klimat, aktorstwo (E. Harris, W. Hurt, M. Bello i V. Mortensen), scenariusz, skłania do zastanowienia się.
5. Dead ringers ("Nierozłączni") - 8/10
Klimat, skłania do przemyśleń, muzyka, aktorstwo (J. Irons), smutna historia.
Pozostałe:
Rabid ("Wściekłość") - 7/10 (nierówny)
Shivers ("Dreszcze") - 7/10 (chory film)
The Fly ("Mucha") - 6/10 (zbyt hollywoodzki)
eXistenZ - 6/10 (hollywoodzki i mało ciekawy)
Spider ("Pająk") - 6/10 (nudnawy i ciężki, choć dobrze zagrany)
Naked lunch ("Nagi lunch") - 6/10 (dziwaczny, niezrozumiały, choć uważany za jeden z najlepszych pana C., mnie nie powalił)
Facet robi porypane filmy, ale często w sensie pozytywnym. Do tej pory obejrzałem ze cztery.
Scannersi rządzą! Najlepszy jego film/.
Mucha raczej mało porywająca, ale pare scen gore robiło wrażenie.
eXistenz to średnie filmidło dla dzieci
No i Nagi lunch. Istna parodia. Może go nie zrozumiałem, ale ta homo niepewna historia mnie nie bawi. Nazwę ją filmem błeeeee...
Ja nie widziałem wszystkiech jego filmów, ale jak na razie najlepszym była "Historia przemocy" w mojej skromnej opinii. Bardzo jestem ciekaw "Eastern Promises".
Jako fan tego reżysera , to raczej powinieneś spróbować obejrzeć.Film wywołuje mieszane uczucia , ale na pewno jest bardzo odważny i niekonwencjonalny ,lecz powieści nie dorównuje.
Kiedyś miałem okazję, ale jakoś go nie obejrzałem. Jeszcze wtedy Cronenberg nie zajmował tak wysokiej pozycji u mnie w rankingu. Na dziś dzień to wygląda inaczej i być może jak wpadnie mi w ręce ten tytuł, obejrzę. I ocenię.
Davida Cronenberga "poznalem" 2 lata temu i od momentu kiedy obejrzalem nagi lunch na dvd wiedzialem ze musze obejrzec jeszcze kilka jego filmow.
Dzis jest dla mnie moim ulubionym rezyserem zaraz obok Burtona i jestem szesliwym posiadaczem filmow: Potomstwo, Nagi Lunch, Mucha, Scanners, Videodrome, Historia Przemocy, Shivers, Rabid, Dead Ringers i hahahaha Eastern Promises (obejrzalem przed chwila). Nawiazujac do pytania zalozyciela tematu moje TOP3 bedzie takie same tylko w innej kolejnosci:
1.Potomstwo
2.Videodrome
3.Scanners
Chociaz jego 2 ostatnie filmy troche sie roznia od tych starszych uwazam ze sa rowniez swietne ale nie ukrywam ze chcialbym zobaczyc jeszcze pare filmow w stylu Videodrome czy Potomstwa...oraz Jackson moglby nakrecic kontynuacje Zlego Smaku i MArtwicy Mozgu :)
pozdro dla wszystkich fanow krola wenerycznego horroru!!!
Też bym chciał by Cronenberg jeszcze nakręcił taki film jak wcześniejsze dzieła, to jest bardziej horror niż thriller, czyli coś ala "Potomstwo" czy "Scanners". W podobnej stylistyce było "eXistenZ", ale sam film mnie rozczarował nieco. Był na swój sposób ciekawy, ale jak na Cronenberga to za mało. Wkrótce też obejrzę (bo już posiadam) najnowszy film "Eastern promises" i mam nadzieję, że mnie powali na kolana. Zapowiada się mocne kino.
Pozdrawiam wszystkich.
Najlepszy jego film to moim zdaniem "Videodrome".
Znakomite były też "Scanners", "Dead ringers", "The Brood".
Bardzo dobry twórca nieszablonowego kina, z pewnością zaskoczy widzów jeszcze nie raz, a przynajmniej tak własnie bym sobie życzył.
Wlasnie przed chwila skonczylem ogladac po raz kolejny potomstwo...ten film jest moim nr.1 wszystkich filmow jakie obejrzalem, UWIELBIAM TEN FILM.
1.Mucha
2.Scanners
3.Historia Przemocy
4.Videodrome
5.Eastern Promises
6.Nagi lunch
7.M. Butterfly
8.Martwa strefa
9.eXistenZ
10.The Brood
Cronenberg to jeden z moich ulubionych reżyserów.
Moje top:
1. Dead Ringers (ten film jest jak uderzenie w szczękę)
2. Crash ( to uderzenie w szczękę numer II) :)
3. Dead Zone
4. The Fly
5. Spider
Widziałem tylko 4 jego filmy (na razie). I zdecydowanie najlepszy jest "Nagi lunch". Ekstra szalony - ale to mi się w nim najbardziej podobało.
Potem: "Crash": 8/10, "Historia przemocy": 8/10 i "Eastern Promises": 7/10 (dlatego, że po trzech wcześniejszych spodziewałem się po Cronenbergu czegoś bardziej zwariowanego - a to jednak dosyć zwyczajne kino gangsterskie).
Co do elementów "homo", jak to ktoś tutaj nazwał - to są takie w 3 z tych filmów (a przynajmniej w "Historii przemocy" żadnych takich nie zauważyłem), więc to chyba norma u Cronenberga. :P
Dodaję "eXistenZ": 9/10 - ciut słabszy od "Nagiego lunchu", ale równie porypany. :P I to jest w nim najlepsze. Zupełnie nie zgadzam się, że jest "hollywoodzki" - jest inteligentny, szalony, nieprzewidywalny, lekko obrzydliwy - czyli ma cechy, jakie kino hollywoodzkie rzadko spełnia.
"Mucha": 6/10 - masz rację: za bardzo hollywoodzki. Zmieniłem też ocenę "Eastern Promises" na 6/10, a "Historii przemocy" na 7/10. Po namyśle doszedłem do wniosku, że jednak takie oceny będą sprawiedliwsze.
Co do wątków "homo" to jednak nie są aż tak typowe, jak mi się wcześniej zdawało: widziałem 6 filmów i z tych były obecne w trzech. :P
Mój obecny ranking:
1. "Nagi lunch": 9/10;
2. "eXistenZ": 9/10;
3. "Crash": 8/10;
4. "Historia przemocy": 7/10;
5. "Mucha": 6/10;
6. "Eastern Promises": 6/10.
Moi faworyci:
1. The Fly 8,5 na 10 (nie jest hollywoodzka,aktorstwo!,muzyka,charakteryzacja)
2. Naked Lunch 8 na 10 (wątek homo dodatkowo plugawi fabule, opartą przeciez na powiesci)
3. The History of Violence 7,5 na 10 (nietypowy Cronenberg)
4. The Spider 6,5 na 10 (cięzki w odbiorze)
Na resztę czekam z utęsknieniem!
Małe sprostowanie:
1. The Fly 8,5 na 10 (nie jest hollywoodzka,aktorstwo!,muzyka,charakteryzacja)
2. Naked Lunch 8 na 10 (wątek homo dodatkowo plugawi fabule, opartą przeciez na powiesci)
3. The History of Violence 7,5 na 10 (nietypowy Cronenberg)
4. The Brood 7 na 10 (klimat, napięcie)
5. Scanners 7 na 10 (ciut gorszy od The Brood, efekty, napięcie)
6. The Spider 6,5 na 10 (cięzki w odbiorze)
Jeszcze nie zdążyłem obejrzeć wielu filmów Cronenberga.
Mucha - dobra (pamietam z dzieciństwa)
Scanners - spodziewałem się czegoś lepszego, ale jest OK, jak na tamte czasy klasyk.
eXistenZ - fajny film, pamiętam że mnie wciągnął, super się oglądało.
Historia Przemocy - do pewnego momentu spoko, ogólnie średnio oceniam.
Chciałbym teraz obejrzeć Martwą Strefę z Christopherem Walkenem w roli głównej - adaptacja książki Kinga.
Nie widziałem wszystkich jego filmów (zwłaszcza tych wczesnych), ale mój TOPik na chwilę obecną wyglądałby tak:
1. Nierozłączni
2. Historia przemocy
3. Videodrome
4. Crash
5. Mucha
6. Nagi lunch
7. Pająk
8. Martwa strefa
9. eXistenZ
10. Eastern Promises
Ja prawie identycznie. Tylko Historię na 1 miejsce bym dał i Muchę na 10. Historia mało oryginalny film ale jak go się ogląda.
Pełniaki:
1. Pająk - 7/10
2. Historia przemocy - 7/10
3. Mucha - 7/10
4. eXistenZ - 7/10
Szorty:
1. Kamera - 5/10
W planach: Wideodrom, Nierozłączni, Nagi lunch, Wschodnie obietnice.
Aktualizacja:
Pełne:
1. Pająk - 7/10
2. Wschodnie obietnice - 7/10
3. Historia przemocy - 7/10
4. Mucha - 7/10
5. eXistenZ - 7/10
6. Dreszcze - 5/10
Krótkie:
1. Kamera - 5/10
Aktualizacja:
Pełne:
1. Pająk - 7/10
2. Wideodrom - 7/10
3. Mucha - 7/10
4. eXistenZ - 7/10
5. Historia przemocy - 7/10
6. Nierozłączni - 6/10
7. Nagi lunch - 6/10
8. Wschodnie obietnice - 6/10
9. Dreszcze - 4/10
Krótkie:
1. Kamera - 5/10
1. The Fly
2. Eastern Promises
3. Videodrome
4. Naked lunch
5. The Dead Zone
6. Dead Ringers
7. A History of Violence
8. Crash
9. Scanners
10. eXistenZ
11. Shivers
W sumie to kazdy z filmow pana Cronenberga ma w sobie magie i za kazdym razem dostajemy cos innego ;d
1. "Pająk" - opus magnum, najbardziej dojrzały i wyrafinowany film Cronenberga
2. "Crash: Niebezpieczne pożądanie"
3. "Historia przemocy"
4. "Mucha"
5. "Wschodnie obietnice"
1.Pająk - 9/10
2.Historia przemocy - 9/10
3.Nagi lunch - 9/10
4.Wideodrome - 8/10
5.Mucha - 7/10
6.eXistenZ - 7/10
7.Wschodnie obietnice - 6/10
8.Martwa strefa - 6/10
9.Skanerzy - 6/10
W planach: Crash, Nierozłączni, M. Butterfly
Numer 1 to Naked Lunch, dalej M.Butterfly i Dead Reangers - to trójka moich faworytów. Teraz czekam niecierpliwie na Cosmopolis, can't wait ;P
1.Historia przemocy 8/10
2.Martwa strefa 8/10
3.Wschodnie obietnice 7/10
4.Mucha 6/10
5.eXistenZ 5/10
1. Historia przemocy 9/10
2. Mucha 9/10
3. Wideodrom 8/10
4. Nierozłączni 8/10
5. eXistenZ 8/10
6. Nagi lunch 8/10
7. Skanerzy 8/10
8. Martwa strefa 8/10
9. Crash 7/10
10. Pająk 7/10
11. Wschodnie obietnice 7/10
12. Potomstwo 6/10
13. Wściekłość 5/10
W planach "M.Butterfly", "Dreszcze"
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 M. Butterfly 8,00 6
2 Mucha 7,13 31
3 Pająk 7,16 19
4 Historia przemocy 7,06 33
5 Wideodrom 7,14 14
6 Wschodnie obietnice 7,04 26
7 Nierozłączni 7,00 6
8 eXistenZ 6,75 20
9 Potomstwo 7,00 3
10 Nagi lunch 6,57 23
11 Skanerzy 6,50 6
12 Crash: Niebezpieczne pożądanie 6,00 12
13 Martwa strefa 5,83 6
14 Wściekłość 5,20 5
15 Dreszcze 4,50 6
Krótkometrażowe:
Kamera 6,75 4
Ponadto:
Kocham kino 6,00 10
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Mucha (1986) 7,24 49
2 Historia przemocy (2005) 7,17 54
3 Wideodrom (1983) 7,23 30
4 Nierozłączni (1988) 7,42 12
5 Nagi lunch (1991) 7,08 40
6 M. Butterfly (1993) 7,33 12
7 Wschodnie obietnice (2007) 7,05 41
8 Pająk (2002) 6,91 35
9 Potomstwo (1979) 6,92 12
10 Crash: Niebezpieczne pożądanie (1996) 6,70 30
11 Martwa strefa (1983) 6,59 17
12 Cosmopolis (2012) 6,56 18
13 Skanerzy (1981) 6,50 16
14 eXistenZ (1999) 6,41 32
15 Wściekłość (1977) 5,64 11
16 Dreszcze (1975) 5,60 15
17 Niebezpieczna metoda (2011) 5,55 38
Krótkometrażowe:
Kamera (2000) 6,00 7
Ponadto:
Kocham kino (2007) 6,35 17
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Mucha (1986) 7,38 71
2 Nagi lunch (1991) 7,28 60
3 Wideodrom (1983) 7,28 61
4 Historia przemocy (2005) 7,05 73
5 Nierozłączni (1988) 7,08 25
6 Wschodnie obietnice (2007) 6,92 62
7 Pająk (2002) 6,79 58
8 M. Butterfly (1993) 6,90 21
9 Potomstwo (1979) 6,73 26
10 eXistenZ (1999) 6,58 48
11 Crash: Niebezpieczne pożądanie (1996) 6,55 49
12 Martwa strefa (1983) 6,43 30
13 Skanerzy (1981) 6,38 32
14 Mapy gwiazd (2014) 6,36 44
15 Dreszcze (1975) 5,88 24
16 Wściekłość (1977) 5,50 18
17 Niebezpieczna metoda (2011) 5,56 62
18 Cosmopolis (2012) 5,40 48
19 Zbrodnie przyszłości (1970) 4,14 7
Krótkometrażowe:
Kamera (2000) 5,75 12
Ponadto:
Kocham kino (2007) 6,53 32
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Wideodrom (1983) 7,32 97
2. Mucha (1986) 7,31 108
3. Nagi lunch (1991) 7,03 101
4. Nierozłączni (1988) 7,07 60
5. Wschodnie obietnice (2007) 6,94 86
6. Historia przemocy (2005) 6,84 108
7. Pająk (2002) 6,72 87
8. M. Butterfly (1993) 6,81 27
9. Potomstwo (1979) 6,67 48
10. Skanerzy (1981) 6,58 55
11. eXistenZ (1999) 6,54 82
12. Crash: Niebezpieczne pożądanie (1996) 6,52 81
13. Martwa strefa (1983) 6,48 52
14. Mapy gwiazd (2014) 6,39 79
15. Dreszcze (1975) 5,93 45
16. Wściekłość (1977) 5,72 36
17. Niebezpieczna metoda (2011) 5,57 86
18. Cosmopolis (2012) 5,43 69
19. Zbrodnie przyszłości (1970) 4,86 14
Krótkometrażowe:
1. Kamera (2000) 5,46 13
Filmy nowelowe (reżyser segmentu):
1. Kocham kino (2007) 6,47 51
1. Historia przemocy - 9+/10
2. Pająk - 9+/10
3. Mucha - 8/10
4. Nagi lunch - 8/10
5. Wideodrom - 8/10
6. eXistenZ - 7/10
7. Wschodnie obietnice - 6/10
8. Skanerzy - 6/10
9. Niebezpieczna metoda - 6/10
10. Martwa strefa - 6/10
11. Potomstwo - 5/10
1.Pająk- 9/10
2.Wschodnie obietnice - 8/10
3.Niebezpieczna Metoda 7/10
4.Mucha 6/10
5.Historia Przemocy 6/10
1. Mucha - 7/10
2. Historia przemocy - 6/10
3. Nagi lunch - 6/10
4. Crash: Niebezpieczne pożądanie - 5/10
5. Niebezpieczna Metoda - 3/10
1 Wschodnie obietnice 9
2 Historia przemocy 8
3 eXistenZ 8
4 Skanerzy 7
5 Niebezpieczna metoda 7
6 Nagi lunch 6
7 Crash: Niebezpieczne pożądanie 6
1. Mucha 8/10
2. Nierozłączni 7/10
3. Historia przemocy 7/10
4. Nagi lunch 7/10
5. Potomstwo 7/10
6. Skanerzy 6/10
7. Wideodrom 6/10
8. Dreszcze 6/10
9. Crash 5/10
10. Wściekłość 5/10
11. Pająk 3/10
Przy czym Pająka mam zamiar jeszcze raz obejrzeć. Za pierwszym razem kompletnie mi nie podszedł, może za drugim będzie lepiej.
1. Mucha
2. Pająk
3. Dreszcze
4. Potomstwo
5. Historia przemocy
6. Nierozłączni
7. eXistenZ
8. Wschodnie obietnice
9. Crash
10. Niebezpieczna metoda
1. Historia przemocy
2. Crash
3. Mucha
4. Niebezpieczna metoda
5. Martwa strefa
6. Pająk
1. Historia przemocy
2. Crash
3. Mucha
4. Niebezpieczna metoda
5. Pająk
6. Martwa strefa
7. Cosmopolis
1. Historia przemocy
2. Crash
3. Mucha
4. Niebezpieczna metoda
5. Pająk
6. Martwa strefa
7. Cosmopolis
8. Dreszcze
1. Historia przemocy - 7/10
2. Crash - 6/10
3. Mucha - 6/10
4. Niebezpieczna metoda - 4/10
5. Pająk - 3/10
6. Martwa strefa - 3/10
7. Cosmopolis - 1/10
8. Dreszcze - 1/10
9. Skanerzy - 1/10